Roboty na zakupach, czyli optymalizacja sklepu internetowego

Posted by on gru 18, 2013 in Pozycjonowanie | 0 comments

Rozbudowana struktura sklepu internetowego sprawia, że jego optymalizacja jest sporym wyzwaniem. Z drugiej strony, tak skomplikowana witryna daje większe możliwości poprawy indeksowania. Aby je w pełni wykorzystać, optymalizacja musi uwzględniać różne aspekty.

Pierwszym elementem jest struktura nagłówków. H1 najlepiej umieścić na logo sklepu (strona główna), nazwie danej kategorii i nazwie produktu. Odpowiednią lokalizacją dla nagłówków H2 będzie na przykład ramka z ofertą dnia czy artykułami w promocji. H2 warto również umieścić na nazwach podkategorii oraz w opisie produktu. Optymalizacja sklepu internetowego może także obejmować wprowadzenie nagłówków H3. Idealnym dla nich miejscem są dodatkowe zakładki na stronie głównej oraz opinie użytkowników na podstronie produktu. Jeśli chodzi o strukturę witryny, dobrym pomysłem jest także zamieszczenie mapy sklepu.

Skuteczna optymalizacja powinna uwzględniać również zdjęcia i grafikę. Elementem, którego „podrasowanie” może poprawić indeksowanie strony, jest opis zawartości pliku graficznego (atrybut alt). Z myślą o robotach wyszukiwarek warto umieścić tam frazy kluczowe. Mówiąc o słowach kluczowych – pamiętajmy o umieszczeniu ich także w metatagach (tytule i opisie strony). Optymalizacja w tym zakresie obejmuje stworzenie unikalnych metatagów dla poszczególnych podstron. Równie ważnym aspektem jest linkowanie wewnętrzne. Pola odsyłające na przykład do podobnych produktów lub artykułów z tej samej serii poprawiają indeksowanie treści witryny.

Podsumowując, optymalizacja sklepu internetowego obejmuje wiele elementów, na które należy zwrócić uwagę, między innymi: strukturę strony i hierarchię nagłówków, opisy zawartości obrazków, metatagi czy linkowanie wewnątrz witryny. Jeśli optymalizacja zostanie odpowiednio przeprowadzona, może przynieść wymierne korzyści: lepsze indeksowanie, które przełoży się na większy ruch na stronie i sprzedaż.