Pozycjonowanie etyczne i nieetyczne Wrocław

Posted by on gru 15, 2013 in Pozycjonowanie | 0 comments

Jak w każdej dziedzinie, tak i w pozycjonowaniu, istnieją metody etycznie i mniej lub bardziej nieetyczne. Oczywiście każdy, kto profesjonalnie zajmuje się seo ma swoje progi i definicje etyki zawodowej. Białe SEO to pozycjonowanie etyczne, zgodne z regulaminami wyszukiwarek które stosowane jest przez duże i średnie agencje.

Jest praktycznie bezpieczne i nie stanowią zagrożenia dla witryny.
Czarne SEO – jest uznawane za niezgodne z wytycznymi wyszukiwarek. Najczęściej „Black Hat SEO” kończy się po jakimś czasie dla danej strony otrzymaniem kary od wyszukiwarki: banem, utratą zaufania, czy utratą pozycji. Często kojarzone jest z tym spamowanie, czyli niechciane wiadomości email.

Umiejętnie wykorzystywane taktyki seo powinny być poparte analizą ryzyka, kosztów, rynku i konkurencji. Najczęściej stosowanym technikami „czarnego seo” (chociaż granica pomiędzy dobrym a złym jest chwiejna) są:

- korzystanie z wymiany linków
- kupowanie linków,
- ukrywanie tekstu (np. pozycjonowanie Wrocław),
- cloaking tj. oszukiwanie robotów szukających w taki sposób, że serwuje się im inne treści niż te, które ogólnie udostępnione są użytkownikom (pod wyszukiwarki),
- niepotrzebne, nadmierne używanie na stronie słów kluczowych.

W dobie tak szybkiego rozwoju narzędzi internetowych wyszukiwarki są dość często „uodparniane” na działanie nie do końca zgodne z przyjętymi zasadami. Dla stosujących metodę czarnego kapelusza jest to też uciążliwe i pracochłonne – należy śledzić poczynania i zmiany na bieżąco wprowadzane przez wyszukiwarki. Oszukiwanie daje być może szybsze rezultaty w osiągnięciu odpowiedniej pozycji strony, ale czy długotrwałe?

Warto się nad tym zastanowić.